Bir Grafikerin Günlüğü: DEFTER ÖN VE ARKA KAPAK TASARIMI #2


Bugün sizinle çok eğlenceli bir konuyu paylaşacağım. Sizinde çok seveceğinizi umuyorum çünkü herkesin yapabileceği basit tasarımlar göstereceğim ve tabiki bu tasarımları nasıl uygulayacağınızı !

1. ADIM: TASLAK !

Tüm tasarımlarda olduğu gibi taslak çalışması yapmamız gerekiyor. Yanlız bu taslak çalışmasında öncekiler kadar detaylı bir çalışma yapmamıza gerek yok, çok basit ve kolay bir taslak hazırlayacağız. Taslak olabilmesi için Defterinizin ön ve arka kapağına çizebileceğiniz görseller seçmeniz gerekiyor. Bu illüstrasyon olabilir yada internette gördüğünüz çok beğendiğiniz bir resim.
Daha sonra bu resimlerin çıktılarını almanız gerekiyor defterinizin boyutuna göre. Defteriniz küçük bir defterse resmin boyutunu da ona göre  ayarlamanız lazım.


2. Adım: ÇİZİM !

Seçtiğiniz resmi kaba taslak bir şekilde çizebilirsiniz. burada önemli olan boyayacağınız noktaları belli etmeniz.Bu noktaları ne kadar iyi çizer ve geçirirseniz o kadar temiz bir iş çıkarmış olursunuz.




3. ADIM: RENKLENDİRME !

Benim en çok sevdiğim kısma geldik. Burada canınız hangi rengi kullanmak istiyorsa neyi nasıl renklendirmek isterseniz onu o şekilde renklendiriyorsunuz. İster keçeli ister guaj boya kullanın tamamen sizin zevkinize kalmış bir durum. Defterinizin zemini hangi boyayı tutuyorsa onun ile renklendirebilirsiniz.
Hata kolaj bir çalışma bile yapabilirsiniz. Ben öyle yaptım üst taraflarda renksiz bir çizgi çalışması yapıp iç tarafını renklendirdim bu şekide tasarıma çerçeve etkisi vermiş oldum.


TASARIMIN SONU !

 

Az önce bahsettiğim gibi bakarsanız tasarıma çerçeve etkisini görebilirsiniz. ben bu kalp tasarımını defterimin arka kapağına yaptım. Defterimin ön kapağına da astronot ve uzay resmi çizmek istedim o yüzden bu şekilde bir taslak kullandım. Aynı adımları uygulayarak sizde defterinizin ön yada arka kısmına aynı tasarımları yada dilediğiniz başka tasarımları yapabilirsiniz.
Gelecek tasarımlarda görüşmek üzere...
Takipte Kalın.
Damla.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fatih Sultan Mehmet'in MÜKEMMEL Zekası

Photoshop'ta Yetersiz Bellek (RAM) Hatası (96-8 Arasında Bir Sayı Gerekiyor) Çözümü | KESİN ÇÖZÜM