Bir Grafikerin Günlüğü: ALBÜM TASARIMI #1


Bugün sizinle çok eğlenceli bir konuyu ele alacağız. Sizinle yaptığım tasarımların aşamalarını ve grafik tasarım okumak isteyen öğrencilere nasıl bir meslek olduğunu ve gerek okulda gerek iş hayatındaki beklentileri paylaşacağım. Öncelikle her işte olduğu gibi mesleğinizi gerçekten sevmeli ve onun size getirilerini her zaman göz ardı etmelisiniz. Hiç bir zaman mesleğinizi küçümsemeyin.
Bugün ki konu gerçekten çok eğlenceli. Benim de eğlenerek ve büyük bir zevkle yaptığım bir çalışma. Herkesin sevdiği bir sanatçı veya çok sevdiği bir şarkı mutlaka vardır. Bir de düşünsenize siz sevdiğiniz sanatçının albümünü tasarlıyorsunuz. Bu mükemmel değil mi?!! Evet işte tam olarak bugün bunun aşamalarını konuşacağız sizinle. 

ŞARKI SEÇİMİ:

THE WEEKEND - CALL OUT MY NAME

- Gerçekten çok sevdiğim bir şarkıcı olan The Weekend’ın bu şarkısı gerçekten bana hep çok anlamlı ve büyüleyici gelmiştir. Zibilyon kez izlediğim klibi ve şarkının anlamı gerçekten çok güzel. Sizde benim gibi size böyle dokunan bir şarkıyı seçebilirsiniz. 

- Şarkıyı seçerken anlamlı olmasına özellikle dikkat edin. Özellikle günümüz şarkılarında bu gerçekten çok az rastlanan bir şey ama siz yinede en anlamlısını bulmaya çalışın.





TASLAK:

 

- Gelelim en önemli konulardan birine. Hangi işi yaparsanız yapın bu çok basit bir işte olabilir, asla taslaksız yola çıkmayın. Taslak sizin can damarınız olsun her zaman. Bir grafikerin haritasıdır taslak, taslaksız bir iş yapılmaz. 
- taslak için yapacağınız tasarımın ufak bir eskizini çizin.
- fark yaratmayı ihmal etmeyin, sıra dışı düşünün ve birden fazla fikriniz mutlaka olsun.
- fikrinizi hayal gücünüz ile harmanlayın.
- TASARIMLARINIZIN MUTLAKA BİR ANLAMI OLSUN !
- Tasarımı yaparken hangi ürünlerden yararlanacağınızı ve hangi malzemeleri kullanacağınızı dikkatle belirlemeniz ve ona göre kendinize bir iş çizergesi hazırlamalısınız. Bu sizin işinizin daha kolay bitmesini sağlar.

TASARIM:



- Sıra geldi tasarımı yapmaya, şimdi taslaklarınızı izleyerek tasarımınızı yapın ve yaşatmak istediğiniz anlamı yaşatın.

BENİM TASARIMIMDA Kİ ANLAM:

- Öncelikle seçtiğim şarkıda ki anlam şu şekilde; Terkedilmiş bir adam var ve bu adam terkedilmenin acısını içsel olarak çok yoğun ve acı bir şekilde yaşıyor. Şarkının adındaki gibi "CALL OUT MY NAME" yani "ADIMI SÖYLEMEYECEK MİSİN" diyor. ardından şu şekilde;

O yüzden adımı söyle
Seni kibarca öptüğümde, adımı söyle
Kalmanı istiyorum (kalmanı istiyorum)
Beni istemesen bile kalmanı istiyorum
Kızım, neden bekleyemiyorsun?
Neden sana baştan aşağı aşık olana kadar beklemiyorsun
Adımı söylemeyecek misin (adımı söyle)
Kızım, adımı söyle, ben yolumda olacağım
Yolumda olacağım



  1. ilk olarak nasıl bir tasarım yapacağımın bir taslağını oluşturdum
  2. taslak fikri; yoğun bir acı çeken bir adam var sonuçta bende bunu ele almak istedim ve buna yoğunlaşıp, adamın acısına özel bir tasarım olsun istedim.
  3. kutuyu tamamen tahta düşündüm çünkü, insan acı çektikçe sertleşir, hayata umutsuzlukla bakar, bazen yıkılır. O ruhsuzluğu temsil etmesi açısından tamamen tahta bir kutu yaptım. bunun için Bauhouse'dan ince çıtalardan aldım ve tahta kestirdim ayrıca menteşe, mıknatıs ve çivi kullandım.
  4. Kutunun açılıp kapanması için mıknatıs kullandım çünkü bir insan aşık olduğunda o insanla arasında güçlü bir çekim oluyor.
  5. kutunun üstüne yaptığım tasarımı çizerken boya yada kalem kullanmak yerine ahşap yakma tekniğini kullandım. Sebebi acıyla yanan adamın, o yanma hissini ön plana çıkarmaktı.
  6. Birleşmeye çalışan bir kalp kullandım albümün ön kısmında; insan ne kadar acı çekerse çeksin, her zaman kırıklarını tamir etmeye çalışır. 
  7. Birleşmeye çalışan kalbin iple dikildini tasarladım çünkü ip incedir ve acı çeken kişi en ufak bir darbede tekrar yaralanır ve o ipler kopar olarak düşündüm. 
  8. kutunun içini sarı süngerler ile yaptım çünkü insan dışarıya ne kadar sert görünürse görünsün içi her zaman ısınmak ister yani yumuşacıktır. 
Benim tasarımım alamı bu şekilde içine kitapçığı ve CD sini karanlık yani acı anlamında siyah yaptım. 
Şimdi sıra sizde! Sizde benim yaptığım gibi bir şarkı bulun ve yapın tasarımınızı!
yeni tasarımlar için Takipte Kalın. 
DAMLA.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fatih Sultan Mehmet'in MÜKEMMEL Zekası

Photoshop'ta Yetersiz Bellek (RAM) Hatası (96-8 Arasında Bir Sayı Gerekiyor) Çözümü | KESİN ÇÖZÜM

Bir Grafikerin Günlüğü: DEFTER ÖN VE ARKA KAPAK TASARIMI #2