Photoshop'ta Yetersiz Bellek (RAM) Hatası (96-8 Arasında Bir Sayı Gerekiyor) Çözümü | KESİN ÇÖZÜM


Bugün sizlere, herkesin mutlaka bir kez karşılaştığı sorunun çözümünden bahsedeceğim. Özellikle devamlı photoshop'ta iş yapan insanların sinirlerini bozan bu hatanın aslında çok kolay bir çözümü var. Benimde bir grafiker olarak özellikle Windows tabanlı işletim sistemlerinde gördüğüm bu hatanın çözümü için çok fazla araştırma yaptım ve sonunda kendimde uygulayıp memnun kaldığım bir çözüm buldum. Gelin çözüme birlikte bakalım;

1. Düzenle > Tercihler > Genel > Performans 
 - İşte Tam bu alana geldiğinizde bu hatayı görürsünüz ve bu hata diğer ayar sekmelerine girmenizi de engeller.
2.  Açtığımız Genel ayar penceresini kapatalım.
3. Photoshop'u tamamen kapatalım.
4. Windows Logosu Tuşu ile birlikte R harfine basalım.
- Ekrana Çalıştır diye bir sekme açılacak. 
- Aç: yazan bölgeye "regedit" yazalım, aynen benim yazdığım gibi yazmanız gerekiyor.
- Tamam dediğinizde Kayıt Defteri Düzenleyicisi diye bir sekme açılacak, EVET diyelim.
- Açılan kayıt defteri düzenleyicisi sekmesinde bulunan HKEY_CURREMT_USER adlı klasörün yanındaki oka tıklayıp aşağıya doğru açalım.
- Burada Software klasörüne tıklayalım.
- Adobe klasörünü seçelim.
- Photoshop klasörünü seçelim.
- Photoshop klasörünün içinde açılan klasöre sağ tıklayıp YENİ > DWORD (32 bit) değeri  işlemini yapalım.
- Açılan Yeni Değer dosyasının adını: OverridePhysicalMemoryMB olarak, aynen benim yazdığım gibi değiştirelim.
- Daha sora adını değiştirdiğimiz dosyaya sağ tık yapıp değiştir seçeneğini seçelim.
- Karşınıza DWORD (32 bit) Değerini Düzenle adında bir sekme açılacak burada şu ayarları yapalım;
Taban: ondalık 
Değer verisi: 24000 
Bu ayarları yaptıktan sonra tamam diyerek sekmeyi kapatalım.
- Kayıt Defteri Düzenleyicisini kapatabiliriz.
- Daha sonra Photosop'u açıp; Düzenle > tercihler > genel > performans  işlemini yapalım.
artık o sekmeye girebildiğinizi göreceksiniz. 
şimdi yapacağımız işlem ise çok kolay performans ayarına girdiğinizde karşınıza mavi bir çubuk çıkacak onu + yönüne doğru ne kadar çok çekerseniz photoshop'a o kadar RAM vermiş olursunuz. Bu şekilde de bu hataya bir daha rastlamazsanız.

Adımları düzgün bir şekilde takip ederseniz eğer en iyi şekilde hatayı çözersiniz. Bu hatayı benim yazımla çözenler bu yazının altına yorum olarak yazarlarsa çok mutlu olurum.
Takipte Kalın.
Damla


KAYNAKLAR: Afgan Rasulov | Bilim ve Düşünce

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. photoshop klasörü altındaki 110 klasörü içerisine yapın

      Sil
    2. Damlanın bülteni30 Ağustos 2020 16:06

      Tüm basamakları adım adım yaptığınızdan emin olun lütfen çözülmezse mdamlasezgin@gmail.com adresinden mail olarak ulaşabilseniz seve seve yardımcı olurum.

      Sil
  2. Photoshop CC 2015 çözüldü. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Photoshop CC 2015 çözüldü. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. photoshop cc 2014 çözüldü .Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Damlanın bülteni30 Ağustos 2020 16:07

      Tüm basamakları adım adım yaptığınızdan emin olun lütfen çözülmezse mdamlasezgin@gmail.com adresinden mail olarak ulaşabilseniz seve seve yardımcı olurum.

      Sil
  6. iremyildizcom3 Mayıs 2020 05:47

    çok teşekkürler, düzeldi :)

    YanıtlaSil
  7. Damlanın bülteni30 Ağustos 2020 16:05

    Tüm basamakları adım adım yaptığınızdan emin olun lütfen çözülmezse mdamlasezgin@gmail.com adresinden mail olarak ulaşabilseniz seve seve yardımcı olurum.

    YanıtlaSil
  8. CC 2017 Çözüldü çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler oldu çok sağ ol :D

    YanıtlaSil
  10. Çok Teşekkürler , İyi Çalışmalar Dileriz...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fatih Sultan Mehmet'in MÜKEMMEL Zekası

Bir Grafikerin Günlüğü: DEFTER ÖN VE ARKA KAPAK TASARIMI #2