Bugün sizinle her işletmenin merak ettiği bir konu üzerinde konuşacağız. Öncelikle Google haritalardan ve Google'ın bizim için verdiği makaleden başlayalım. Bizden istedikleri nelermiş bunlara detaylı bir göz atalım.
1. Kısım: Google Haritalarda işletme nasıl oluşturulur?
ilk önce bu adıma bakalım ve sırasıyla gidelim. Siz bu adımdaki detayları gerçekleştirdiyseniz daha sonraki adıma geçebilirsiniz.
- Bir google hesabı üzerinden Google My Business yada google işletme profili yazan kısma tıklayarak giriyoruz sonrasında oturum aç diyerek devam ediyoruz.
- Yeni işletme ekle kısmına tıklıyoruz.
- İşletme adınızı yazıp, işletme kategorinizi seçmeniz gerekiyor. Bu adımda işletme adınızı yazdığınızda size mevcut işletmelerden seçenekler sunabilir, eğer bu işletmeler size ait değilse buradan işletme seçmeden devam ediyoruz.
- işletme kategoriniz çok önemli, çünkü google bu kategoriye göre sizi insanlara sunuyor o yüzden burada direkt olarak kategoriniz varsa onu seçin, yoksa sizin kategorinizi genel anlamda anlatan bir kategoriyi seçin.
- Daha sonra size müşterilerinizin ziyaret edebileceği bir konumun olup, olmadığını soracak. Buradaki kısma eğer bir ofisiniz var ise evet, yok ise hayır diye işaretleyerek devam ediyoruz.
Evet kısmını işaretlediyseniz:
- Sizden bir adres bilgisi isteyecek. Bu adres bilgisini detaylı olarak girmelisiniz.
- Sonra size bir map üzerinden konumuzu işaretlemizi isteyecek buradan konumunuzu işaretlemelisiniz.
- Daha sonra bir teslimat hizmetinizin olup olmadığını soracaktır. Burada eğer bir restorant yada lokanta değilseniz ve kuriye hizmeti sunmuyorsanız "Hayır" seçeneğini seçmelisiniz.
- Sizden iletişim bilgilerinizi isteyecek. Buradaki kısımda telefon numaranızı ve varsa websitesi URL adresinizi girmelisiniz.
- Daha sonra size iki adet doğrulama yöntemi sunar. Bazı durumlarda tek doğrulama yönteminide sunabilir. ilk doğrulama yöntemi telefon numarasıdır. ikinci doğrulama yöntemi işletme videosudur.
- işletme videosu isterse size açtığı panelden direkt olarak kamera aracılığı ile işletmenizin çevresini, tabelasını ortamını çekip google ile paylaşmalısınız.
- eğer telefon numarası yeterli olduysa hizmetler kısmına ulaştınız demektir.
- Burada mevcut hizmetlerinizi girmelisiniz. Mevcut hizmetlerinizi ne kadar çok girerseniz o kadar çok verim alırsınız.
- hemen alt kısmında özet hizmet kısmı vardır. buraya hizmet kategorisinde olmayan özel hizmetlerinizi eklemelisiniz.
- Çalışma saatleriniz çok önemlidir. Eğer doğru bir çalışma saati girmezseniz insanlara kapalı olduğunuz için görüntülenmez yada tamamen açık görünürseniz gecenin çok geç bir saatinde bile sizi arayıp rahatsız edebilirler.
- İşletme açıklamanız en önemli olan kısım olabilir burada 750 karakter sınırı olmak şartıyla seoya uygun, anahtar kelimelerin tanımlandığı bir metin yazmalısınız.
- Malesef en çok önemsenmeyen kısım işletmeye fotoğraf eklememek yada bunun önemini anlamamak. İşletmenize mutlaka logonuz ve işletme içi fotoğraflarınız yada tanıtım fotoğraflarınızı eklemelisiniz. Eklediğiniz görsellerin başlık ve alt bilgilerine seoya uyumlu olması için anahtar kelime tanımlaması yapabilirsiniz.
- Ve başardınız. tebrikler işletmeniz artık aktif. Bir sonraki adımı okuyabilirsiniz.
Hayır kısmını işaretlediyseniz:
- hangi bölgelere hizmet verebilirseniz yani hangi şehirlere hizmet verebileceğinizi seçmeniz gerekiyor.
- Sizden iletişim bilgilerinizi isteyecek. Buradaki kısımda telefon numaranızı ve varsa websitesi URL adresinizi girmelisiniz.
- Sizden doğrulamak için e posta adresinizi ve normal yerel adresinizi isteyebilir. bunları eksiksiz tamamlayın. Adresiniz görünür olmayacak.
- Burada mevcut hizmetlerinizi girmelisiniz. Mevcut hizmetlerinizi ne kadar çok girerseniz o kadar çok verim alırsınız.
- hemen alt kısmında özet hizmet kısmı vardır. buraya hizmet kategorisinde olmayan özel hizmetlerinizi eklemelisiniz.
- Çalışma saatleriniz çok önemlidir. Eğer doğru bir çalışma saati girmezseniz insanlara kapalı olduğunuz için görüntülenmez yada tamamen açık görünürseniz gecenin çok geç bir saatinde bile sizi arayıp rahatsız edebilirler.
- İşletme açıklamanız en önemli olan kısım olabilir burada 750 karakter sınırı olmak şartıyla seoya uygun, anahtar kelimelerin tanımlandığı bir metin yazmalısınız.
- Malesef en çok önemsenmeyen kısım işletmeye fotoğraf eklememek yada bunun önemini anlamamak. İşletmenize mutlaka logonuz ve işletme içi fotoğraflarınız yada tanıtım fotoğraflarınızı eklemelisiniz. Eklediğiniz görsellerin başlık ve alt bilgilerine seoya uyumlu olması için anahtar kelime tanımlaması yapabilirsiniz.
- Ve başardınız. tebrikler işletmeniz artık aktif. Bir sonraki adımı okuyabilirsiniz.
2. Kısım: Google'daki yerel sıralamanızı yükseltme
Burada google'ın bize sunduğu makaleden yararlanacağız ilk önce, sonra sıra ile devam edeğiz.
Google'ın bize sıralama yükseltmek için verdiği makale:
URL: bit.ly/3BZpedu
Lütfen sizlerde makaleyi inceleyin. Çünkü bende make üzerinden inceleyerek gideceğim.
Şimdi öncelikle SEO için en önemli maddeden burada bahsetmiş: "GÜNCEL OLMAK"
Bu madde SEO'nun en önemli maddesidir arkadaşlar, buna çok dikkat etmelisiniz. Bir websiteside, bir harita konumu da fark etmez, güncellikle üst plana çıkar. Tabiki birde doğru bilgilerle.
"İşletmenizin bölgenizdeki alakalı aramalarda görünmediğini fark edebilirsiniz. Kullanıcıların işletmenizi yerel arama sonuçlarında bulma sıklığını en üst düzeye çıkarmak için Google İşletme Profili'ndeki işletme bilgilerinizin doğru, eksiksiz ve ilgi çekici olmasını sağlayın."
Googlecuğumuz bize makalesinde şöyle bir yere değinmiş, ne güzel de değinmiş. şimdi napıyoruz o zaman hemen 1. kısımdaki maddelerin üzerinden bir geçiyoruz. herşeyi eksiksiz ve doğru bir şekilde yapmışmıyız bir kontrol ediyoruz. Siz kontrolleri yaparken bende aşağıda devam edeyim.
"Verileri eksiksiz şekilde girin
Yerel sonuçlar her aramada en alakalı sonuçlara öncelik verir. Bilgileri eksiksiz ve doğru olan işletmelerin doğru aramalarla eşleşmesi daha kolaydır.
Önemli: İşletmenizde değişiklikler oldukça bilgilerinizi güncellemeyi unutmayın.
Kullanıcıların ne iş yaptığınızı, nerede olduğunuzu ve sizi ne zaman ziyaret edebileceklerini öğrenmeleri için İşletme Profili'ne işletme bilgilerinizi eksiksiz girdiğinizden emin olun. Aşağıdaki gibi bilgileri girin (bunlarla sınırlı değildir):
- Fiziksel adres
- Telefon numarası
- Kategori
- Özellikler"
Şimdi diyorki eksik birşeyiniz varsa tamamlamadığınız içinde siz üst planda çıkmıyor olabilirsiniz yani işletmenizin doğru bilgilerden ve güncel olduğundan bir emin olun sonra diğer adımlara geçeriz diyor. Kendisi çok güzel anlatmış, bizimde ilk maddede kontrol etmemiz gereken kısım burasıydı zaten.
İşin en can alıcı noktasına gelmiş bulunmaktayııızz. Tadadadammm....
Nedir bu can alıcı nokta dermiş gibisiniz.
Arkadaşlar tabiki de güncellik. :D Muhtemelen makaleyi okuyan arkadaşlar bana sayıp sövecek ama burada güncelleme detaylarından bahsedicem.
Şimdi şöyle ki öncelikle siz şu aşağıda yazdığım maddeleri yaptıysanız bu kısmı okuyun. Yoksa okumadan önce bunları yapın yoksa söylediğim şeyler hiç bir etki yaratmaz sizde bilginiz olsun.
Öncelikli Kontrol listesi:
- İşletme bilgileri eksiksiz girildi.
- Profildeki açıklama kısmına anahtar kelimeleri yazdık.
- Konum doğru
- Konumum için işletme doğrulamasını yaptık.
- Çalışma saatlerini doğru bir şekilde girdik.
- İşletmeniz aktif şuanda.
- İşletmeye gelen yorumlar var ve siz bu yorumlarada cevap verdiniz.
- İşletme profilinize logonuz'u eklediniz. Bununla birlikte ek olarak hizmetlerinizi anlatan fotoğraflarda eklediniz.
- Eğer google merchant center kısmını kullanıyorsanız ürünlerinizi buraya entegrede ettiniz. (kullanmıyorsanız e ticaret yapan işletmeler için geçerlidir. Siz bu maddeyi atlayabilirsiniz.)
Şimdi bu kontrol listesini tamamlayan sevgili arkadaşlarımla ben yoluma devam edeyim. Kontrol etmeyen arkadaşları bundan sonrası için davet etmiyorum bilginiz olsun. Çünkü yaptığınız hiç birşey bir işe yaramayacak.
Şimdi google'ın yerel sıralamayı belirleme mantığına kısa bir özet geçelim:
Google diyorki: Sizin sıralamanız için aranan hizmet ile alaka düzeyiniz, müşterinin konumuna olan uzaklığınız ve işletmenizin ne kadar önem arz ettiği çok önemli.
Google bize bunu maddeler halinde açıklamış şöyle bir bu kısmı okuyalım:
Alaka düzeyi:
"Alaka düzeyi, yerel bir İşletme Profilinin bir kullanıcının aramasıyla ne kadar iyi eşleştiğini ifade eder. Google'ın işletmenizi daha iyi anlamasına ve profilinizi alakalı aramalarla eşleştirmesine yardımcı olmak için eksiksiz ve ayrıntılı iş bilgileri ekleyin."
Mesafe:
"Uzaklık, her potansiyel arama sonucunun, bir aramada kullanılan konum teriminden ne kadar uzakta olduğunu dikkate alır. Bir kullanıcı yaptığı aramada konum belirtmezse, konum hesaplamasını konum hakkında bildiklerimizi temel alarak yaparız."
Önem:
"Önem, bir işletmenin ne kadar iyi bilindiğini ifade eder. Bazı yerler internet dışında daha fazla bilinir ve arama sonuçları bunu yerel sıralamada yansıtmaya çalışır. Örneğin, ünlü müzeler, önemli oteller ya da ünlü mağazalar da yerel arama sonuçlarında öne çıkabilir
Önem de uzaklık gibi, Google'ın bir işletmeyle ilgili olarak web'den edindiği bağlantı, makale ve dizin gibi bilgiler temel alınarak belirlenir. Yerel arama sıralamasında Google yorum sayısı ve yorum puanı dikkate alınır. Daha fazla yorum ve pozitif puan, işletmenizin yerel sıralamasını yükseltebilir. Web sonuçlarındaki konumunuz da bir faktör olduğundan, arama motoru optimizasyonu (SEO) en iyi uygulamaları da geçerlidir."
İpucu:
"Google'da daha iyi bir yerel sıralama için istekte bulunmak ya da ödeme yapmak mümkün değildir. Sıralama sistemini müşteriler ve işletmeler için olabildiğince adil hale getirmek amacıyla, arama algoritmasına dair ayrıntıları gizli tutmak için elimizden geleni yapıyoruz."
Şimdi çok ufak ipucu kısmına değinmek istiyorum çünkü Bir SEO uzmanı olarak bana bu konuda çok fazla şikeyette bulunuluyor. Yok işte beni google dan aradılarda şu kadar para istedilerde bende verdim ama işletmem hala çıkmıyor yada işte bir SEO uzmanı buldum işletmede beni üst sıraya çıkarmak için benden yüzlerce dolar istedi verdim ama çıkmadı.
Arkadaşlar bu sözüm için kusura bakmayın ama keriz bulup sizi kandırmışlar. Bunlar yalan dolan işler. Öncelikle google sizden SEO için bir ücret talep etmez ve bir SEO uzmanıda sizin sadece haritalarınızdan değil aynı zamanda websitesinizden sorumludur, sizden tek seferlik bir ücret almaz, aylık olarak bir anlaşma yapar ve sitenizinde, konumunuzun da güncellemelerinden sorumludur yani emeğinin karşılığı olan rakamı talep eder o yüzden böyle yalan yanlış şeylere kanıpta boşuna kendinizi dolandırtmayın. Son olarak bir hurafeden daha bahsetmek istiyorum.
"BİR AYDA SEO İLE BENİM İLK SIRADA ÇIKACAĞIMI SÖYLEDİ!"
Beni en çok kızdıran yalan budur arkadaşlar. Öncelikle bunu söyleyen kişiye kanan arkadaşlara şimdiden geçmiş olsun diyorum. Mantıken bir düşünün sizi çıkarıcak bir ayda üst sıraya ama sizin rakibinizede aynı şeyi söyledi onuda çıkarıcak bir ayda ilk sıraya, sonra diğerini, sonra diğerini, yani böyle birşey mümkün mü? 5 tane websitesi yada konum aynı aynda ilk sırada çıkar mı? yani bir düşünün arkadaşlar. Mantıken bir sorgulayın. Bun durumu yaşayan arkadaşların sonradan söylediği bir diğer şey "3 ay, 5 ay oldu hala ben birinci sırada çıkamadım." Çıkamazsınız arkadaşlarım, çıkamazsınız. Üzgünüm ama SEO öyle parmak şıklatılınca olacak birşey değil.
SEO dediğimiz "ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU" mantığı şu şekilde işler: Siz daha domaininizi almadan önce SEO hakkında yapılacak olan işlemleri düşünmeli ve ona göre bu işlemleri yapmalısınız, aynı şey konum içinde geçerli. En çok hangi hizmette ön plana çıkmak istiyorsanız bu anahtar kelimeyi konum başlığınıza yazmalısınız. bir diğer hususta aldığınız SERVER hizmeti. Şimdi kimse bana gelipte 100tl ye aldığı hosting hizmetinden verim bekliyorum demesin, o hizmet sizi çooook uzun yıllar uğraştırabileceği gibi birde websitesinin trafik hacmini azaltır yani boşu boşuna gidip onlara para bayılmayın. Birde google haritalarda konum açmak tamamen ücretsizdir gidip birde bunun için dolandırılmayın arkadaşlar çok rica ediyorum. Sadece SEO uzmanı açıyorsa sizden açmak için verdiği emek ve anahtar kelime araştırmak için yani vakti için para isteyebilir. GOOGLE SİZDEN PARA İSTEMEZ!
Peki SEO için hangi hosting firmasından alım yapalım dediğinizi duyar gibiyim. Arkadaşlar ila gidipte şuandan alın diye size nokta atışı firma adı vermem çünkü her firmada yaşadığım bambaşka zorluklar falan var o yüzden tek birşeyi dikkate alın lütfen: Hosting hizmetleri A CLASS, B CLASS ve C CLASS olamak üzere 3 gruptur. sizin 100tl ye aldıklarınız C CLASS hosting hizmetine dahildir. Paylaşımlı IP kullanımı vardır yani tek IP üzerine 200 tane site barındırabilirler dolayısıyla buda sizin sitenizin ne olduğu bilinmeyen diğer sitelerle aynı IP'yi paylaşması demektir. Bu da doğal olarak sizin sitenizi yanlış etkiler o yüzden C CLASS bir hosting sistemi ile kendinizi aklayıp, google'a iyi görünmek oldukça zordur.
B CLASS olan hosting sistemleri daha yüksek trafik almaya yönelik SEO hostingler olarak geçer ancak bunlarda paylaşımlı IP sunmaktadır bunu unutmayalım. Sadece tek farkı 200 tane siteyi değilde 10 tane siteyi aynı IP altında toplarlar buda sizin SEO da biraz daha kolay ivme kazanmanızı sağlar. Maliyeti C CLASS hostingten daha yüksektir ama A Classtan daha düşüktür. Ortalama olarak gördüğümüz hosting sistemidir.
Gelelim en önemli hosting sistemi olan A CLASS hosting sistemine. Şimdi bunu şöyle izah edeyim. Bu hosting sistemi bildiğiniz VIP'dir. Yani siz siteniz için VIP bir alan alırsınız. Paylaşımsızdır. Yani tek IP üzerinde yanlızca sizin siteniz bulunur başka bir site bulunmaz. O yüzdende SEO konusunda her zaman ilk tercih ettiğimiz hosting sistemidir. Ayrıca bu hosting sisteminin bağlı olduğu sunucularda donanımsal olarak daha hızlıdır. Yani sunucularda daha fazla ram ve daha güçlü bir sunucu işlemcisi kullanılır ama tabiki maliyet olarak standartın üzerinde bir maliyet vardır. Çünkü adamlar resmen sizin sitenize yeni, sıfır, dayalı döşeli ev veriyorlar neden pahalı olmasın.
Daha sonra websitenizin kurulumu geliyor ki bu kısım çok sakat bir kısım iyi bir yer kurmamışsa SEO uzmanının onu düzeltene kadar canı çıkıyor. O yüzden lütfen websitenizle ilgili olan durumlar hakkında eğer yanlış birşey varsa ve bunu SEO uzmanı size söylüyorsa onu dikkate alın sonra ağlamayın neden benim sitem çıkmadı diye. şimdi bu kısmıda olumlu olarak düşünelim sitenizde varsayalım harika bir şekilde kuruldu. Bu sefer iş bambaşka bir konuma ilerliyor: REKABET VE GÜNELLEME
REKABET VE GÜNELLEME
Bu kısım tatsız, tuzsuz bir yer. Şimdi öncelikle bazı sektörlerde rekabet fazladır ve çok fazla üzerine düşülmesi gerekebilir. İşte bu durumlarda hem maddi kısım hemde emek ortaya konuyor. Maddi kısım en çok sizi baclink kısmında yaralayabilir çünkü yeni bir websitesinin diğer yoğun backlink sahibi olan websitelerine yetişmesi için baya bir masraf gökmesi gerekebilir. Bununla birlikte SEO uzmanı devamlı olarak hem konumu hem siteyi güncellemelidir. Güncellemediği her an gerilersiniz yani bir SEO uzmanıyla çalışıyorsanız aktif olarak her gün sitenizde güncelleme yapacaktır öyle tamam ben yaptım diye geri çekilemez ve sizde verdik işte parayı alsın backlinki kaç kere daha alacağız diye kestirip atamazsınız.
ÖNEMLİ: Sitenizin sıralaması bunlarla birlikte yükselmeye başladığında sevinip hemen havalara uçmayın. Burası kurtlar sofrası, siz bir güncelleme yaparsınız 5 gün kalırsınız, rakibiniz bir güncelleme yapar, 6 gün kalır ilk sırada o yüzden özgünlük ve içerik çok önemli, anahtar kelime analizi yapılmadan ben bundan üst sıra çıkıcam hadi beni çıkar diye olmaz o işler. Ve her zaman ama her zaman sıralamalar değişiklik gösterir o yüzden kalıcı olduğunuzu sanmayın. Bir de kimsenin bilmediği bir işi yapmıyorsanız yani yep yeni bir sektörde değilseniz ve sektörü siz oluşturmadıysanız kusura bakmayın ama öyle saniyesinde geçip oturamazsınız ilk sıraya ve kalıcılığınızda her zaman garanti olmaz. Kalıcılığınızı hiç bir zaman tam anlamıyla garantiye alamazsınız. Güncelleyen ilk olur. Çalışan kazanır. İşleyen demir pas tutmaz.
Şimdi dönelim konumuzaaaa çok laf salatası yaptım farkındayım ama bunlar önemli şeyler.
3. Kısım: Google Haritalarda güncel kalma ve üst sıraya tırmanma
Şimdi canım arkadaşlarım öncelikle 3 yorumla öyle üst sırada kalamazsınız. Ben bunun için genelde çalıştığım firmalar şu öneride bulunuyorum. Masanızın bir köşesine koyduğunuz QR kodla yada bardak altlığı olarak bastırada bilirsiniz bu QR kodu, mutlaka odanızda olsun. İnsanlara bana yorum yap demekten çekinmeyin. Nolucak ağzınız mı eskiycek, yada iki kelime yazdı diye karşınızdaki adam mı yorulacak. O yüzden mutlaka bu bulunsun. hem sizinde gözünüzün önünde olsun ki unutmayın bunu müşterilerinize söylemeyi. Hatta bunun için indirim kuponu bile verebilirsiniz yada kendi fiyatına indirim bile yapabilirsiniz sonuçta daha fazla kazanacaksınız. Kaz gelen yerden tavuk esirgemeyin lütfen.
Görseller:
Bin kere, milyon kere, zibilyon kere bunu söyliycem. Görsel yükleyin arkadaşlar. Valla bak bunun için gerekirse grafik tasarımcıya parada vermeyin, siz yapın ya çok zor değil gidin bir iki görsel alın atın Canva ya falan üstünede yazın hizmetinizin adını paylaşın. 5 dakkanızı almaz ya bu kadar şey için aramaları kaptırıyorsunuz başkalarına. Mutlaka yapın bunu sonra görsellerin alt başlıklarına ve isimlerinde de anahtar kelimeniz olsun, bu sayede bir taşla kırk kuş vurun.
Güncelleme:
Şimdi bu güncelleme şöyle bir güncelleme, ister SEO'ya uygun anahtar kelime içeren metin yazın bu metinleri paylaşın. İsterseniz websitenizde bulunan SEO'ya uygun makaleyi paylaşın fark etmez. Ama paylaşın çünkü Google abimiz ne diyor, güncelle diyor, paylaş diyor, aktif ol diyor, tanıtın diyor. Heeey gidi heey siz yapmadığınız sürece çoktan başkasına gitti sizin müşteriler.
Websitesi:
Şimdi yukarda baya bir anlattım websitenizde SEO konusunda buradada anlatmıycam bir zahmet az yukarı çıkında okuyu verin orayı. Teşekkürler.
Not: yine duramadım bir kaç şeyi de burada yazayım. Websitenizin hızını mızını da kontrol edin yoksa konumdan sitenize yönlendirirken sorun yaşarsınız buda müşteri kaybetmenize sebep olur. Birde websiteniz için SEO kitinin kurulu olsun. O kitede google haritaları mutlaka bağlayın öyle boş boş bekletmeyin. Kendiğinden işlemiyor o kit durduğu yerde.
Şimdi sona doğru geliyoruz birde buraya bir kontrol listesi ekleyelim. Bakalım herşeyi yapmışmısınız.
- Google işletme sayfamı düzgünce oluşturup, doğru bilgiler vererek kurdum.
- Güzelinden birde işletme açıklaması yazdım bol anahtar kelimeli. (Google haritalara)
- Google Haritalara anahtar kelimeleride tanımladım.
- İşletmeme Alt kategorileri falanda ekledim.
- Görsellerimi videolarımı yükledim ve devamlı olarak yüklemek için kendimi programladım. (tek seferde olmuyor o işler öyle devamlı yapmanız lazım.)
- Müşterilerime bol bol yorum da yaptırıyorum işletmem için.
- Websitemin hızını kontrol ettim.
- Websitemi devamlı güncelliyorum.
- Websitem mobil olarak uyumlu.
- Sosyal medya hesaplarıma da konumu dahil ettim, tıklayınca çıkıyor oradan da işletme profilim.
- Devamlı olarak ben işletmemi güncelliyorum, yazılar paylaşıyorum, websitemdeki makaleleri ekliyorum.
- Google işletme profilim için backlinkte alıyorum her yerde de paylaşıyorum.
şimdi bu kontrol listesi sizde tamamsa ve tüm bunları yapıyorsanız. Tamamdır o zaman en kısa sürede sizin konum alanında arşa çıkar. Ama bu kontrol listesindekilerin birini yada bir kaçını yapmıyorsanız hiç boşa ağlamayın, değil işletmenizin çıkması, anca oturup işletmenizin üzerine düşen toz taneciklerini sayarsınız benden öylemesi.
Eveeet bana ayrılan bölümün sonuna gelmiş bulunuyorum. Umarım herkesin anlayacağı şekilde yalın ve detaylı bir şekilde herşeyi anlatabilmişimdir. Çok sevgili meslektaşlarım oturup bana sövmeyin bu makale içinde biraz övdüm biraz gömdüm bizide :)
Hepinizi seviyor, dolandırılmadan güzel bir hayat yaşamanızı temmeni ediyorum. Sormak istediğiniz birşey yada danışmanlık içinde iletişim bilgimi aşağıya bırakıyorum. Hadi sağlıcakla kalın...
İletişim:
Mail: damlas@mdsajans.com
Whatsapp: +90 552 443 0514
İnstagram: @mdamlasezgin / @mds.ajans
Yorumlar
Yorum Gönder